Minden napi eledelünk

A cékla

cékla

Sokszor méltánytalanul alábecsüljük a céklát, habár ma már mindenki tudja, hogy amennyire finom, legalább annyira fontos egészségvédő szerepe is.

Készítsük újfajta módon el a céklát, de ha nem akarjuk kipróbálni az ujdonságokat, fogyasszuk a hagyományos módon A fontos az, hogy fogyasszuk:

Bővebben...

Még mindig a csírákról..

69637 304948582961134 556765446 n

A csírák áldásos hatása ősidők óta jól ismert. Vannak közöttük lágy, markáns, pikáns és kifejezetten csípős ízűek is. Magas a vitamintartalmuk, jelentős az aminosav-, az enzim-, az antioxidáns- és az ásványi anyag tartalmuk, és ezáltal fontos, értékes – és nem utolsó sorban finom – tápanyagforrást jelentenek. Ez különösen a téli hónapokban igen fontos.

A csírák magas tápértékű, teljes egészében emészthető élelmiszerek, amelyek azonnali energiát biztosítanak a szervezet számára. Rendszeres fogyasztásukkal hozzájárulhatunk egészségünk fenntartásához. A legismertebb csírák élettani hatásait a lenti táblázatban foglaltuk össze.

Fogyasztásukkal kapcsolatban azonban néhány fontos szabályt érdemes betartani. Ha otthon, mi magunk csíráztatunk, mindig tartsuk szem előtt, hogy csak csíráztatásra szánt magokat használjunk fel, ugyanis ezek a magok nem tartalmaznak vegyszereket, illetve vegyszermaradékokat, ellentétben a vegyszerrel kezelt, csávázott vetőmagokkal.

Aki többet szeretne tudni a csíráztatásról, olvassa el Bükkerdő Gergely Csíra ABC c. könyvét!

 

A csíra mint vitaminforrás

Mire van szükség a csíráztatáshoz?

Elsősorban vegyszermentes magvakra.

A csírafejlődéshez pedig helyre, vízre és levegőre van szükség, illetve többségüknek az utolsó napokban fényre is.

Bővebben...

Önellátás

Népművészet

Az emberi műveltség alaprétege, amely azt a tudást tartalmazza, amellyel biztosítja az önellátást a természettel összhangban, harmonikus környezetben.

 Helyi konyha

Alapját nemes egyszerűséggel mondva az életmód határozza meg. Ez szorosan összefügg azzal hogy kik vagyunk, mivel foglalkozunk, hol élünk.

                                                                                                                                      Tarján Gábor

Padlizsánkrém-Erdélyből, de a magam szája íze szerint

Hozzávalók (4 személyre)

2 - 3 db padlizsán 
2  csipet só
ízlés szerint őrölt feketebors (én a fehéret jobban szeretem)
1 fej lilahagyma
4 gerezd fokhagyma
0.5 dl  olaj (extra szűz)

Elkészítés

1. Félbevágjuk a padlizsánokat, és 180 C-on légkeverés nélkül kb 50 perc alatt átsütjük őket. (Ha rossza az idő, de ha nem, akkor parázson sütöm, sokkal finomabb)

2. Amíg sül a padlizsán, a lilahagymát finomra vágjuk, a fokhagymát áttörjük.

3. Ha a padlizsánok kisültek, a belüket kanállal kikaparjuk, villával összetörjük.

4. Sózzuk borsozzuk, hozzáadjuk a lilahagymát, fokhagymát, és villával összenyomkodjuk. (Én nem teszek bele majonézt tojássárgáját, pici mustárt. Lehet még apróra vágott snidlinget vagy petrezselymet is hozzá keverni)

5. Pihentetjük kb.1 napig, majd pirítósra kenjük

Fogyjunk együtt egészségesen!

dieta

        Kapcsolat

    Receptjeinkkel és az ajánlott élelmiszerekkel egészségesebb és karcsúbb lehet!

                  csobogo@csobogo.hu

You are here